Verhuis

De Fruitberg is verhuisd naar Fruitberg.wordpress.com

Thursday 2 August 2012

Bloemenweide



Bij een tuinbezoek ter gelegenheid van de eco-tuindagen van Velt kreeg ik een pakje bloemenweide van de provincie Vlaams Brabant mee.
De zaadjes werden vrijwel onmiddellijk uitgezaaid tussen de aalbessen. Niet alle planten zijn even goed gekiemd, en ik heb het zaaien (tijdens een regenbui) ook een beetje te snel-snel gedaan, zodat de verschillende planten eerder in groepen bij mekaar staan in plaats van alles mooi door mekaar.

Bovendien komen de konijnen van de buurvrouw wel eens op bezoek in de bloemenweide; ik vermoed dat een aantal plantensoorten niet zullen te zien zijn...

Zolang de insecten het maar goed vinden. Volgend jaar zaai ik op een andere plaats een bloemenweide van  inheemse vaste planten. Als enkele van de éénjarige terug opkomen volgend jaar is dat goed. Als dat niet het geval is, is dat ook goed. Alleen van de dille probeer ik zaad te oogsten, om koninginnepages te binden aan mijn tuin .


3 comments:

  1. Hier werd de koninginnepage al gespot, een schoonheid! Bloemenweides altijd leuk!

    ReplyDelete
  2. Het ziet er heel aantrekkelijk uit, de bloemenweide. Een feest voor de insecten.

    ReplyDelete
  3. Ziet er mooi uit. Ik had ook 2 pakjes met zaden gekregen maar ben ze vergeten uitstrooien. Hopelijk zijn ze volgend jaar nog goed.

    ReplyDelete

Fruitblog is verhuisd naar [Url]Frutiberg.wordpress.com[/URL]. Alle berichten zijn ook overgezet naar deze site. Je kan ook daar reageren op dit bericht