Verhuis

De Fruitberg is verhuisd naar Fruitberg.wordpress.com

Wednesday 4 April 2012

Een nieuwe tuin

Eén van de belangrijke criteria toen we voor de derde keer op zoek gingen naar een nieuw huis, was een grote tuin. Eind 2010 hebben we een woning gevonden die aan onze eisen voldeed.
Oppervlakte van het domein : 21 a. Ik zeg wel domein, en niet 'tuin' want ongeveer de helft van de niet-bebouwde oppervlakte is bedekt met een laag kiezel van > 10cm. En de rest van de grond was omheind en bewoond door een groep ganzen.
Het belangrijkste pluspunt van de tuin vormt een reuzenotelaar, wel 20 m hoog.


Na de verplichte renovatieoefening trokken we midden vorig jaar in ons nieuw huis. Nu is het nog wachten op een aannemer voor een uitbreiding van de woning. Zodra dat klaar is, kunnen de afbraak- en ontkiezelwerken starten.
Dat betekent wel dat ik voor de derde keer opnieuw moet beginnen met de aanleg van een tuin. Deze winter is een deel van de tuin al onder handen genomen. De ganzen zijn al lang weg en hebben plaats gemaakt voor een stel kippen. De twee "fruitkamers" zijn ook al ingericht.

Ik stel me als doel om de natuur een plaats te geven in mijn tuin. Hoe ik dat exact ga invullen zal zich nog moeten uitwijzen. Chemische bestrijdingsmiddelen ga ik daarbij niet gebruiken.

Op deze blog probeer ik daar wat meer over te vertellen... En me ook te dwingen terug wat meer te fotograferen.

2 comments:

  1. Bij ons ook exact 21 are. Ben benieuwd hoe jij die invult.

    ReplyDelete
  2. Ik heb hier ergens mijn tuinplan gepost... maar ik vermoed dat je dat al gevonden hebt

    ReplyDelete

Fruitblog is verhuisd naar [Url]Frutiberg.wordpress.com[/URL]. Alle berichten zijn ook overgezet naar deze site. Je kan ook daar reageren op dit bericht